نشست سراسری روابط عمومی های منابع طبیعی کشور به مناسبت روز جهانی ارتباطات

تاریخ انتشار : 1400/02/29 - ساعت انتشار: ١٧:٢٥ - گروه خبری : اخبار قدیمی

نشست سراسری روابط عمومی های منابع طبیعی کشور به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی روز سه شنبه به روش وبیناری در فضای مجازی برگزار شد.

 

نشست سراسری روابط عمومی های منابع طبیعی کشور به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی روز سه شنبه به روش وبیناری در فضای مجازی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزذاری استان گیلان و به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، عیاس سمیعی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها در این نشست ضمن گرامیداشت این روز گفت: علیرغم مشکلات و وجود کرونا و تنگاناهای مالی خوشبختانه حرکت روابط عمومی در مجموعه منابع طبیعی در سال گذشته رو به جلو بوده و دست اندرکاران روابط عمومی با شور و شوقی وصف ناپذیر توانستند با ارزیابی های صورت گرفته کارنامه قابل قبولی از خود برجای بگذارند

 

*موفقیت روابط عمومی ستاد، مرهون زحمات روابط عمومی سراسر کشوراست
سمیعی گفت: روابط عمومی توانست در روزجهانی ارتباطات از دست وزیر جهاد کشاورزی لوح تقدیر دریافت نماید و این لوح افتخار مرهون زحمات و تلاش همه دست اندرکاران روابط عمومی در عرصه منابع طبیعی کشور است.
این مسئول روابط عمومی سازمان جنگل ها همچنین گفت: در سال گذشته دبیری هفته منابع طبیعی با روابط عمومی بود و اطلاع رسانی در بخش منابع طبیعی با محوریت روابط عمومی انجام شده است.
عباس سمیعی که در فضای اینترنتی با روابط عمومی های منابع طبیعی سراسر کشور سخن می گفت، خطاب به آنان یادآور شد: در زمینه تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، روابط عمومی با محدودیت های اعتباری مواجه نیست زیرا در کلیه طرح های محوری سازمان چه در بخش آبخیزداری و چه سایر بخش ها نظیر جنگل، مرتع و بیابان پیوست اطلاع رسانی ، ترویجی و فرهنگ سازی دیده شده  و از این بابت هیچ نگرانی متوجه روابط عمومی  نیست.
مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها همچنین از مسئولین روابط عمومی منابع طبیعی در ستاد و استان ها خواست در شبکه های اجتماعی ودر محافل منابع طبیعی و محیط زیست فعالانه حضور یافته و نقش آفرینی کنند

** با روابط عمومی تحلیل گرا فاصله داریم
وی به سه نوع روابط عمومی توجیه گرا، تبیین گرا و تحلیل گرا اشاره کرد و گفت: آنچه در روابط عمومی مد نظر و هدف ما قرار دارد روابط عمومی تحلیل گراست که البته برای رسیدن به این مرحله هنوز فاصله داریم و باید مجموعه روابط عمومی  در حوزه منابع طبیعی با ارتقای سواد رسانه ای و سواد فنی و کاری وبا داشتن تحلیلی مشخص از شرایط مشخص نسبت به ارتقا و تقویت جایگاه منابع طبیعی کوشا باشد.    
سمیعی پیشینه روابط عمومی سازمان جنگل ها را به سه دهه پیش برد و افزود: دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل با ۳۰ سال سابقه خدمت همواره سعی کرده  است با تسهیل و توسعه تعامل سازنده با رسانه‌ها، ضمن اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف و احترام به افکار عمومی زمینه تقویت ارتباط میان مدیریت سازمان و مردم را فراهم آورد و در سایه عملکرد مؤثر، گامی در کسب توافق و تفاهم عمومی برای اعتلای فرهنگ حفظ و احیای منابع‌طبیعی بردارد

 


** برنامه محور بودن تولیدات روابط عمومی در سالی که گذشت
او در ادامه به ارائه بخشی از گزارشات روابط عمومی منابع طبیعی ستاد و ا ستان ها در سال 99 اشاره کرد و افزود: در سالی که گذشت در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به افکار عمومی،  کلیه تولیدات روابط عمومی نظام‌مند و بر اساس  برنامه‌بوده و بر اساس آمار های ارائه شده ۱۷۵ موشن گرافی، کلیپ و تیزر و ۱۱۹ اینفوگرافی، پوستر، بروشور و کتابچه با محتوای منابع طبیعی تولید و مورد توجه آحاد مردم قرار گرفته است.
حضور فعال در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری سراسری و استانی از دیگر گزارشاتی بود که مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها  به ان پرداخت و گفت: در طول سال گذشته  روابط عمومی در ستاد و استان ها بیش از ۱۹۵۰۰ عنوان خبر، گزارش،  گزارش خبری و یادداشت با موضوعات مختلف منابع طبیعی تولید و اطلاع رسانی کرده است.
سمیعی همچنین بیان کرد: اقدامات روابط عمومی چه در ستاد و چه در استان ها در تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در سال گذشته چشمگیر و قابل توجه بوده  و بر اساس آمارها ۴۰۸ برنامه تولیدی با موضوعات  مختلف منابع طبیعی در شبکه های سراسری و استانی پخش شده است. همچنین در این مدت بیش از ۴۰۰ مورد خبر و گزارش خبری از شبکه های سراسری و استانی سیما پخش شده است.

 

** دیگر اقدامات

تولید و پخش دو مستند تلویزیونی و یک فیلم سینمایی از شبکه‌های سراسری سیما با عنوان مستند دودمان در دود" و "هیاهوی زمین" و فیلم سینمایی ستارگان جنگل  و بهره‌برداری از ابزارهای نوین ارتباطی نظیر پیامک، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه، تولید 46 بسته خبری، تصویری به صورت هفتگی، برگزاری رویدادهای متنوع مردمی نظیر هفته منابع‌طبیعی، روز جنگلبان، روز جهانی خاک و روز جهانی مقابله با بیابانزایی با مشارکت تشکل‌ها و اقشار مختلف مردم و  بهره‌برداری از فضا‌های تبلیغات محیطی شهری و جاده‌ای در سراسر کشور از دیگر گزارش عملکردی بود که مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها در نشست مجازی روابط عمومی های منابع طبیعی سراسر کشور به آن پرداخت.

** کلیه اقدامات یک سازمان توسط روابط عمومی اطلاع رسانی می شود
در ادامه این نشست محمدرضا همتی مدیر کل حوزه ریاست سازمان جنگل ها نیز هفته ارتباطات و روز روابط عمومی را تبریک گفت و افزود: روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با مردم است و تمامی وظایف، مسئولیت و اقداماتی که یک سازمان انجام می دهد توسط روابط عمومی به جامعه اطلاع رسانی می شود

همی گفت:  منابع طبیعی اگر روزانه هزاران کار انجام دهد و اما نتیجه آن به نظر مردم، افکار عمومی و جامعه اطلاع رسانی رسانده نشود انگار هیچ اتفاقی رخ نداده است.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان جنگل ها، کار در روابط عمومی را با سایر بخش های سازمانی متفاوت دانست و افزود: کار در روابط عمومی آمیخته با شور، شوق و هنر است و افرادی در این حوزه موفق هستند که ذاتاً خصلت روابط عمومی داشته و دارای ارتباطات اجتماعی قوی باشند.

 

 

** در تمامی طرح های منابع طبیعی پیوست اطلاع رسانی پیش بینی شده است
عبدالرضا بازدار معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل ها در  نشست مجازی روابط عمومی های منابع طبیعی سراسر کشور 27 اردی بهشت و روزجهانی ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت و افزود: یکی از دغدغه هایی که همواره از سوی روابط عمومی ها مطرح می شود موضوع نیروی انسانی متخصص و کمبود اعتبارات است که البته این درخواست ها از سوی روابط عمومی به حق است.

بازدار گفت: در موافقت نامه هایی که برای استان ها ارسال می شود در تمامی آنها پیوست های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی پیش بینی شده است و  مدیران منابع طبیعی استان ها باید این موضوع را به خوبی مدیریت کنند تا روابط عمومی بتواند از این ظرفیت به خوبی استفاده نماید

این مسئول برنامه ریزی سازمان جنگل ها همچنین یاد آور شد: در حال اصلاح ساختار و بازنگری در تشکیلات ستاد، استان ها و شهرستان ها هستیم و بخش هایی از تشکیلات سازمانی، منجمله روابط عمومی که نیازمند تقویت ساختاری هستند قطعاً در اولویت کار قراردارند.
تامین نیروی انسانی منابع طبیعی و جذب بیش از 900 نفر نیرو از طریق آزمون استخدامی از دیگر خبری بود که عبدالرضا بازدار به آن اشاره کرد و گفت: روابط عمومی باید کمبود نیروی انسانی را با نیروهایی جدیدی که وارد مجموعه منابع طبیعی می شوند تامین نماید

*بر اساس این گزارش ، تقویت جایگاه اداری، تامین نیروی انسانی متخصص ، کمبود اعتبارات و اصلاح ساختار تشکیلات روابط عمومی از  دل نگرانی ها و دغدغه های روابط عمومی منابع طبیعی استان ها در این نشست بود که توسط آقایان؛  عباس قاسمی مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان اصفهان، ابولفضل صیادجو مسئول روابط عمومی استان سمنان، علینقی صدیقی مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان گیلان، سیروس صفری مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان کرمانشاه، مهدی نقی پور مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان خراسان جنوبی، علیرضا صابری مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان ایلام، محمدرضا ندافی مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان یزد، محمود روح اله پور منابع طبیعی استان قم و سرکار خانم مریم رهنورد مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری مطرح شد.

 

 

 

 

 

نسخه چاپی

ارسال به دوست

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج